… Quan acaba la tarda d’esplai i sento que els infants ho han passat molt bé, han après i tenen ganes de tornar.
… El fet d’educar els infants en els valors de l’esplai i sobretot poder ensenyar l’estima per aquest.
… Veure el somriure que tenen els infants quan veuen els personatges que ens visiten.
… Fer riure els infants sense parar, gràcies a la màgia de l’esplai.
… L’inici a les 16:30h i veig tots als infants a la porta principal emocionats per començar el dissabte.
… Quan són les 19:00h i els infants expliquen tot el que han fet aquella tarda d’esplai, amb un somriure d’orella a orella.
… Estar explicant una activitat tot veient la curiositat i les ganes en les seves cares.
… Quan en els moments més íntims i de reflexió els infants s’obren a la resta i expliquen com es senten.
… Imaginar-me els infants convertint-se en persones compromeses amb la societat. En aquest moment, m’agrada pensar que haurà estat també gràcies a la nostra tasca.
… Sentir l’evolució dels infants amb el pas dels anys i contemplar com han canviat. Excepte l’estima per l’esplai que no canvia.
… L’arribada de tots els infants a la porta: com s’apropen a saludar-me, m’expliquen què han fet aquella setmana i em pregunten sense parar què farem.
… Sentir que les activitats que els hem preparat agraden molt i juguen feliços.
… Quan els infants em venen i m’agraeixen qualsevol cosa que hem preparat.
… Escoltar la opinió del grup sobre les activitats, agraïts, i ens proposen idees originals i enginyoses.
… Quan, a l’hora de fer reflexions, expressen les seves pròpies idees, puc veure com van interioritzant el que intentem transmetre.
… Adonar-me, al finalitzar, que el temps dedicat en preparar activitats ha valgut la pena per la il·lusió dels infants.
… Trobar una connexió mutua entre monitors/es i infants per l’esplai, per esperar-lo tots amb moltes ganes.
… Cada moment. Poder educar en el lleure és un privilegi i veure com creixen cada un dels nostres infants és meravellós!
… Saber que es continuen transmetent els valors que jo vaig adquirir quan era petit.
… Sentir que aprenc d’ells i elles, ja sigui amb les seves reflexions, comportaments o maneres de veure la vida: em fan créixer també.
… Quan percebo com valoren l’esplai, que segurament sigui el que els porti a estar al nostre lloc d’aquí uns anys.
… Veure la il·lusió dels joves que creuen en implicar-se en una societat justa i emprenedora.
… Observar els joves gaudir de les activitats, com quan vaig entrar a l’esplai amb les mateixes ganes de continuar en el projecte.
… Quan, formació rere formació, percebo el compromís, l’estima, i el servei ben presents en aquells/es que seran el relleu de l’equip educatiu en un futur.
… Tenir la oportunitat de crear una visió amplia d’aquest projecte educatiu que engloba els meus valors de persona, els mateixos que fan feliços als nostres infants.
… Veure els monitors/es com preparen el material amb motivació i passió per tal que, quan arribin els infants, aquests tinguin el millor espai educatiu i de lleure possible.
Escrit per l’equip educatiu del curs 2019-2020