Febrer 2022

Tot i ser el més curt de l’any, al mes de febrer ens ha donat temps a fer de tot a l’esplai. Aquí teniu les fotografies de cada grup:

Aquest any hem celebrat per primer cop el dia de la Mare de Déu de l’Alegria. Hem conegut el nostre esplai germà, el Chanut, i ens hem presentat al grup de Polzets amb un pòster que ha quedat molt divertit.
A l’excursió d’aquest mes, hem anat a Hostalets de Pierola, un indret on ens havia citat el savi. Allà, el Petroshko ens ha seguit d’amagat i li ha esborrat la memòria al nostre amic. Per sort, resolent l’escape room amb les pistes que ens havia deixat, hem pogut salvar-lo abans que se l’endugués al regne de la foscor.
Aquí estem totes i tots preparadíssims per seguir les pistes que vam descobrir a l’escape room de la nit anterior, quina emoció!
I per fi va arribar el dia per lluir les disfresses guanyadores, com tot l’esplai, de la rua de carnetoltes del barri del Clot. Semblàvem plantes carnívores de veritat, ja que cap mosca es va atrevir a apropar-se a nosaltres 😉
Com cada any, ens preparem per la gran Rua de Carnaval que se celebra al barri del Clot. Aquest any la temàtica era “Les Plantes” i les nenes i nens de Brivalls han estat uns artistes tot confeccionant les seves disfresses.ç
El dissabte 12 de febrer vam celebrar la Mare de Déu de l’Alegria. Ella és la patrona dels esplais i la vam ajudar a recuperar el cor “esplaier” que havia perdut. El dissabte al matí, l’esplai Chanut va recuperar una meitat del cor!! I per la tarda… el Sunyol va aconseguir l’altre meitat!!!
Vam fer diferents activitats relacionades amb l’esplai germà i vam obtenir un codi entre tot l’esplai. Gràcies a això, vam poder obrir la caixa forta on era el cor.
El “mata-conills” va ser el joc que més va triunfar a l’excursió. Brivalls va gaudir de tot el temps lliure gaudint amb el grup i els monitors/es del joc.
Sí, sí, ho heu vist bé! El grup de Brivalls ens vam convertir en dents de lleó per unes hores per tal de complir els desitjos de tots i totes. Vam desfilar pel barri acompanyats dels altres grups i per últim vam berenar tots junts a l’escola.
Per fi vam poder celebrar la Mare de Déu de l’Alegria! Ens havia sabut molt greu no poder celebrar aquest dia tan especial per a tots i totes l’any passat i, tot i que no ho vam poder fer físicament amb el Chanut, no vam oblidar-nos d’ells! Ens van ensenyar tot el que havien fet ells al matí, i vam ajudar-los a recuperar la meitat del cor de la Mare de Déu descobrint allò que ens unia i que ens feia diferents del nostre esplai germà! Un petó des d’aquí, Esplai Chanut.
I després d’una excursió tan xula com la de la neu, no podíem quedar-nos curts. Metro i tren cap a Calafell i a gaudir d’un cap de setmana ple de sorpreses! Dissabte vam poder saber com estàvem cadascú de nosaltres i vam obrir-nos a la resta del grup de Xaloc. I què dir del moment abans de dormir? A mirar les estrelles amb Bugenvíl·lies com a banda sonora!
I quina excursió de diumenge! Després d’una ruta més llarga del que pensàvem vam poder arribar a la Cova Foradada on vam trobar la Milas. Ens reconeixeu a cadascú de nosaltres a través del forat?
I ara sí, vam acabar febrer sense estar-nos de res! Confeti per aquí… confeti per allà… Quina rua de Carnaval més intensa! Què, què penseu de la nostra disfressa de salzes ploraners? Va quedar molt xula, oi? Això sí, no podíem evitar entrelligar-nos entre nosaltres tota l’estona!
Ens ho vam passar d’allò més bé a la figa a la platja, tot i que, qui riu l’últim, riu millor!
Anar a la platja va ser una molt bona manera d’acabar l’excursió i que bé que els temps ens va acompanyar!
Després de dos dissabtes creant els nostres gira-sols, per fi, per Carnaval, vam poder lluir-los a la rua. Flames creiem que el jardí del Suñol va quedar súper florit!
El grup de Zenits, a l’excursió de febrer, a la celebració de la paraula, vam continuar treballant el nostre “jo” i coneixent com som interiorment. Vam treballar el que ens afecta negativament per transformar-ho en una cosa positiva mitjançant un collage de fotos.
El diumenge al matí vam fer una excursió i vam acabar prenent el Sol a la platja.
També vam fer una mini activitat per començar a parlar de la gran activitat d’estiu que faran els joves.
Per la rua del carnaval vam fer una disfressa de palmeres, una disfressa senzilla, però molt bonica, on els joves vam tornar a ser nens petits tirant-nos confeti durant la rua.
El Marc columpiant-se al mirador d’Horta; quines vistes!!
Després de columpiar-nos una estona i gaudir de les vistes, vam parar un moment per reflexionar i escriure una carta a algú molt important per a nosaltres…
Joves vam fer el cim, per fi! Quin passeig més agradable de diumenge i, tot i la pujada, vam gaudir d’un gran matí a la muntanya.
A l’excursió, vam poder conèixer-nos encara millor entre nosaltres i també a nosaltres mateixos i mateixes. Va ser un moment molt maco i profitós.
Els cactus vam sortir del nostre hàbitat per desfilar a la rua de Carnaval del barri del Clot. Compte! No us apropeu massa que punxem!!
El primer dia de febrer vam visitar el Centre d’Esplai Lluís Maria Chanut. Vam donar una volta pel barri de Sant Roc i la Marina ens va explicar quina funció fa l’esplai! Quina sort va ser poder conèixer tantes coses del nostre esplai germà! Gràcies Marina per aquesta formació:)
La Clara Llimona ens va venir a fer una formació sobre les normes i els límits. Va ser molt interessant poder debatre el tema i segur que en farem ús en els dies que venen!
L’última formació va venir el Llibert, ex-monitor i ex-responsable de l’esplai. Ens va explicar la figura del monitor/a ideal. Vam poder veure les nostres febleses i fortaleses, ens va servir per saber en que hem de treballar però també en que podem aportar!
Aquest carnaval ens ha tocat anar de jardiners del nostre estimat jardí del Suñol! Oi que fem patxoca! 🙂
I per últim, ja com a Anna Guimerà (monitora de Formació), m’agradaria poder dedicar unes paraules als que han estat els meus infants aquest curs i molts dels passats! Ara que comença la vostra etapa de posar en pràctica tot l’aprés i estareu als grups del Suñol i del Chanut, estic segura que ho petareu! Creieu, respecteu, valoreu i estimeu l’esplai; ja teniu tots els ingredients per ser grans monitores i monitors! Visca els i les joves de Formació!!